E-ticaret sitelerindeki satışlarda e-posta ile pazarlamanın etkisi yaklaşık %10 kadar. Aramalardan gelen trafiklerden yapılan satışın %15 olduğunu düşünürsek en az SEO stratejisi kadar e-posta ile pazarlama da çok önemli bir unsurdur.
Bu yazımda e-ticaret sitenizde satışlarınızı arttırmak için uygulayabileceğiniz e-posta ile pazarlama ipuçlarından bahsedeceğim.
Hangi Mail Gönderme / E-mail Marketing Servisini Tercih Etmeliyim?
Öncelikle toplu e-posta gönderimi yapacağımız servisin seçimini yapmalısınız. Bu seçim bütçenize ve aradığınız özelliklere göre değişim gösterecektir. Kullanabileceğiniz bazı e-posta gönderme servisleri;
Servis | Fiyat | A/B Testi |
Sendloop | 39 Dolar / Ay | Var |
Mailchimp | 55 Dolar / Ay | Var |
Setrow | Bilgi almalısınız | Var |
GetResponse | 45 Dolar / Ay | Var |
* 5.000 abone fiyatları baz alınmıştır.
#1 Müşterilerinizin satın aldığı ürünlerin incelemelerini e-posta ile gönderin.
#2 E-postanın açılma ve tıklanma analizi için A/B testi yapın.
#3 Sepetine ürün atıp, alışverişi tamamlamayan ziyaretçilerinizle iletişime geçin.
#4 Uzun süredir aktif olmayan müşterilerinize kendinizi hatırlatın.
#5 Sadece o gün geçerli olacak indirim kuponu tanımlayın ve mailing yapın.
#6 E-postalarda çapraz satışlara/ilgili ürünlere yer ayırın.
#7 Özel günleri boş geçmeyin. Sevgililer günü, anneler günü gibi özel günlerin dışında doğum günü, kayıt yıl dönümü gibi günleri de değerlendirin.
#8 E-posta başlığını ve içeriğini kişiselleştirin. Açılma ve tıklama oranını arttıracaktır.
Görüş ve deneyimlerinizi yorum alanından paylaşabilirsiniz.